2009. december 21., hétfő

Metamorfózis



Kicsi vagy nagy, szürke vagy tarka, csupasz vagy szőrös, de mindenképp hernyó.
Kúszom, mióta megszülettem, perisztaltika...
Nem, nem én nem féreg, hernyó!
Hol vidáman a hernyótársak között, hol a pillangók társaságában búsan, s irigyen:
én miért hernyónak születtem?
Nincs magyarázat, vagyok, aki vagyok.
Legyek elégedett, hiszen minden testrészem ép,
Madár tányérjára még nem kerültem desszertnek.
S akkor mi bánt mégis?
Hogy hernyónak születtem.



- Ó naiv, s tudatlan gyermeki ész,hisz hernyóból pillangó lesz.
- Most begubóztál---pete---lárva---báb---igen,báb vagy!
- De ne feledd nem bábu!
 S kifejlett rovar? Mikor leszek kifejlett rovar?
 Tele vidám pettyel, mikor leszek pillangó?
 Mikor repdeshetek virágról virágra, fittyet hányva mindenre?

Pillangó lét, te drága!
Mondd, merre lellek, merre talállak?
Tudom, ha tudnál, felelnél.
De nem tudsz....hisz még nem is létezel.
Léted függvényem.
Álmodom, megálmodlak! S eljössz, hiszem!
Csak adj időt, mert oly nehéz a bábból, a törékeny szárnyaidat kibontanom.
Szorít, s véd.... tudod ez egy olyan burok, aminek nem árt sem tűző Nap, sem jég.
Készülök.
Várom a percet.
Nem akarom elvéteni.
Ha a burok megreped, valami véget ér, s valami elkezdődik.
Valami új, valami titokzatos, s idegen.
Valami jó?
...EZ az, amit még nem sejthetek.


Kabóca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése